„…ani jedna církev se nepodílela se mnou v příjmech a vydáních, jen vy sami…“
Filipským 4:15

3) Musíš sdílet svou vizi emocionálně. Pavel věděl, jak to dělat: „…ani jedna církev se nepodílela se mnou v příjmech a vydáních, jen vy sami…jde mi o to, aby rostl zisk, který se připisuje k vašemu dobru“ (Filipským 4:15-17). Nadchni lidi pro odměny. Proto jim ukaž vizi z jejich perspektivy! Ralph Waldo Emerson zápasil, když se usilovně snažil dostat mladé tele do své stodoly. Byl připraven to vzdát, když k teleti přišla mladá irská služebná, strčila svůj prst do telecí tlamy a tele, které si to spojovalo s vnímáním své matky, následovalo dívku do stodoly. Nátlak a rýpání do lidí nefungují. Ale když jim pomůžeš pochopit, že z toho budou mít osobní užitek, pravděpodobně se přidají. Lidé dělají věci ze svých vlastních důvodů, ne z tvých důvodů. A jejich důvody jsou téměř vždy spojeny s jejich emocemi. Neboj se ukázat lidem své srdce. Lidé se nejdříve zaváží vůči autorovi vize, než se zaváží vůči vizi samotné. Možná vysvětlíš myšlenky své vize v několika minutách, ale bude trvat mnohem déle přesvědčit lidi o tom, kde je tvé srdce. Bude to vyžadovat trpělivost. Samozřejmě, že jsi nadšený, ale musíš přizpůsobit svůj krok pomalejšímu tempu druhých. Pokud běžíš příliš daleko vpředu, ztratíš nad nimi svůj vliv. Obecně řečeno, lidé musí slyšet nápad aspoň sedmkrát, než jej přijmou a nazvou ho svým vlastním. Deset procent lidí jsou průkopníci, sedmdesát procent jsou osídlenci a dvacet procent jsou protivníci. Učiň svým cílem získat průkopníky, počkat na osídlence a nechat protivníky vzadu.