„Co člověk zaseje, to také sklidí.“ Galatským 6:7

Kdosi řekl: „Když bereme život metr po metru, je těžký, když ho bereme centimetr po centimetru, tak je snadný!“ Aby životy tvých dětí byly v pořádku, musí se naučit správně myslet. Proto je nauč ptát se:
1) Jaké jsou mé možnosti v této situaci? Ale dělej to se správným postojem. Pokud tvůj obličej nahání hrůzu, když s nimi mluvíš, budou utíkat do úkrytu. Naslouchej jejich myšlenkám, zapiš si každý názor, se kterým přijdou. Řekni jim, že žádné odpovědi nejsou špatné a žádný nápad nebude považován za hloupý; všechny návrhy jsou přijímány a jsou hodnotné. Takto připravuješ k použití jejich „čerpadlo tvořivosti“, povzbuzuješ je k tomu, aby myslely samy za sebe.
2) Jaký je přínos z každé mé volby? Cílem není přinutit je, cílem je, aby samy pro sebe objevily a přijaly pravdu. A to přichází skrze trpělivost, ne tlak. Požádej je, aby vyjmenovaly výhody, které jsou pro ně nejdůležitější.
3) Jaké negativní důsledky plynou z mého rozhodnutí? Děti dokáží být brutálně upřímné. To je v pořádku; je to pouze součást učení se Božího zákona o příčině a následku, neboli zasévání a sklízení. Skutečně, dospělí by se mohli vyhnout mnoha zármutkům, kdyby se řídili tímto zákonem. Nekaž ani nevykřikuj, jak hrozné ty následky jsou. Nauč je ptát se sebe samých: „Jsem ochoten přijmout tyto důsledky? Jak by změnily můj život?“
4) Jaké osobní hodnoty jsou zahrnuty v tomto rozhodnutí? Rozhodnutí založená na hodnotách nás vedou přímou cestou spíše než cestou nejmenšího odporu. Navrhni nějaké Boží hodnoty jako základ, takové jako jsou pravdomluvnost, důvěryhodnost, věrnost, zodpovědnost, soucit, přátelství, sebezapření, odvaha, čest, víra atd. Rozděl to na menší části pro mladší děti, ale nezmeškej svou příležitost.