„Já jsem přišel na svět jako světlo, aby nikdo, kdo ve mne věří, nezůstal ve tmě.“        Jan 12:46

John Ortberg napsal: „Ježíšův následovník Robert Raikes nemohl vystát začarovaný kruh chudoby a nevzdělanosti, který v Británii ničil malé děti, celou jednu generaci. V roce 1780 řekl: ‚Svět kráčí vpřed po nohou malých dětí.‘ Děti tehdy šest dnů v týdnu pracovaly ve špíně a v neděli měly volno. Raikes se rozhodl, že se jim bude věnovat, a prohlásil: ‚Založím bezplatnou školu, aby se naučily číst a psát, a budu je učit o Bohu.‘ Udělal to, a svůj projekt nazval ‚nedělní škola‘. Během padesáti let jeho školou prošlo jeden a půl miliónu dětí. Učilo je sto šedesát tisíc dobrovolných učitelů, kteří měli vizi vzdělávání celé generace. Nedělní škola nebyla soukromým nepovinným programem pro děti z církve. Byl to jeden z největších triumfů dobrovolnického vzdělávání na světě.
Abeceda slovanských národů se nazývá cyrilice. Byla pojmenována po svatém Cyrilovi, který byl misionářem mezi Slovany. Cyril zjistil, že Slované nemají psanou abecedu, proto ji pro ně vytvořil, aby si mohli číst o Ježíšovi ve vlastním jazyce.
Metodistický misionář Frank Laubach začátkem dvacátého století vyprávěl o svém neobvyklém setkání s Bohem, během něhož přijal poslání zbavit svět negramotnosti. To vedlo k tomu, že nastartoval celosvětové hnutí za gramotnost. Mottem jeho neobyčejného života bylo ‚každý učí jednoho dalšího‘. Procestoval víc než sto zemí a přispěl k rozvoji základních učebnic ve tři sta třinácti jazycích. Stal se známým jako ‚apoštol negramotných‘.“

Přístup v audio verzi je možný po registaci nebo přihlášení.