„Ty však mluv, co odpovídá zdravému učení.“ Titovi 2:1
V dnešních dnech je „zdravé učení“ nahrazováno „teologií, při které se cítíme dobře“, a měli bychom si na to dávat pozor! Piloti řídí letadla podle stanovených předpisů. Chirurgové operují podle stanovených protokolů. Nejsi rád, že si myslí, že dané postupy jsou důležité? Tento příběh vyprávěl student psychologie, který měl v armádě službu v kuchyni.
Rozhodl se testovat reakci různých skupin vojáků na meruňky. Nejdříve se zaměřil na negativní přístup: „Ty nechceš meruňky, že?“ Devadesát procent řeklo, že ne. Potom vyzkoušel kladný dotaz: „Ty chceš meruňky, že?“ Přes polovinu jich řeklo, že ano. Se třetí skupinou vyzkoušel techniku „buď – anebo“: „Chtěl bys jednu misku meruněk, nebo dvě?“ Navzdory tomu, že většina z nich neměla ráda meruňky, čtyřicet procent si vzalo dvě misky a padesát procent si vzalo jednu misku. Dávej pozor; pokud nemáš pevně ujasněno, čemu věříš, spadneš do způsobu víry někoho jiného.
Pavel nabádal Timotea: „Hlásej slovo Boží, ať přijdeš vhod či nevhod, usvědčuj, domlouvej, napomínej v trpělivém vyučování. Neboť přijde doba, kdy lidé nesnesou zdravé učení, a podle svých choutek si seženou učitele, kteří by vyhověli jejich přáním. Odvrátí sluch od pravdy a přikloní se k bájím“ (2. Timoteovi 4:2-4). Když tě neudrží tvé pocity, zdravé učení to udělá, protože to první závisí na emocích, a to druhé spočívá na věčném Božím Slovu.