„… svěř to věrným lidem, kteří budou schopni učit zase jiné.“ 2. Timoteovi 2:2

Většina církevních vedoucích se jistě shodne, že jejich největším pokladem jsou lidé. To vede k otázce: Proč nevěnujeme více času přípravě nových vedoucích? Jeden pastor přiznal, že v tom selhal: „Omezujeme dlouhodobý růst a účinnost našich organizací. Pavel vytvořil model takové situace a změnil běh dějin. Vychovával si kolem sebe další vedoucí a učil je dělat totéž. Svému chráněnci Timoteovi řekl: ‚… svěř to věrným lidem, kteří budou schopni učit zase jiné‘ (2. Timoteovi 2:2). To je podstata silného vůdcovství.“
Když budeš cílevědomě věnovat čas rozvoji vedoucích, naučí se vést ke stejné úrovni péče lidi, kterým sami slouží. Existují vyzkoušené zásady, které se vztahují na vedení v každé organizaci, a církev není výjimkou. Jon Gordon například řekl: „Kvalitní služba zákazníkům začíná tím, že se v první řadě zaměříte na své zaměstnance, a teprve pak na zákazníky. Organizace příliš často vynakládají veškerou energii na zákazníky a ty, kteří jim slouží, ignorují. Nakrátko to může fungovat, nakonec však zaměstnance postihne únava a vyhoření, budou negativní a rozmrzelí. Organizace, které poskytují nejlepší služby, se vyznačují kulturou, v níž jsou zaměstnanci oceňováni, kde je jim nasloucháno a je jim věnována péče. Takoví zaměstnanci si pak zase váží svých zákazníků, pečují o ně a slouží jim. Pokud vytvoříte vzor kvalitní služby, vaši lidé jej budou sdílet. Jestli chcete, aby váš tým sloužil, služte vy jemu. Chcete-li, aby vaši lidé projevovali zájem, zajímejte se o ně. Když chcete, aby váš tým miloval svou práci, milujte je. Jestli chcete, aby vaši zaměstnanci byli nejlepší, dejte jim to nejlepší.“
Takže, učíš své lidi tak, aby byli schopni učit jiné?