„Díky Bohu za jeho nepopsatelný dar!“ 2. Korintským 9:15, B21

Pavel řekl, že dar, který dal každému z nás Bůh o těch „prvních Vánocích“, je „nepopsatelný“. Všimni si slov z Izajáše: „Neboť chlapec se nám narodil, syn je nám dán…“ (Izajáš 9:5, ČSP). Ježíš byl Bůh i člověk. Jako lidské dítě se narodil, jako Boží Syn však mohl být pouze dán, protože existoval vždycky. Proto je dokonalým řešením problému našeho hříchu, rozumí jak Božím nárokům, tak zápasům, s nimiž se potýká lidstvo. Dnes se podíváme blíže na tento „nepopsatelný dar“:
1) Ježíš je naším prostředníkem. Jób říká: „Kéž by mezi nás vstoupil prostředník (soudce, zprostředkovatel, rozhodčí), který by na nás oba ruku položil!“ (Jób 9:33, B21). Překlad Nová Bible krále Jakuba zde užívá starý anglický výraz pro někoho, kdo byl více než jen rozhodčí, mohl se skutečně zapojit do hry a spojit obě strany. To znamená, že když něco pokazíš, Ježíš drží jednu ruku na tobě a druhou na Bohu, aby se spojení nikdy nepřerušilo. „Nepopsatelné!“
2) Ježíš je naším přímluvcem. Bible říká: „… přináší dokonalé spasení těm, kdo skrze něho přistupují k Bohu; je stále živ a přimlouvá se za ně“ (Židům 7:25). Kdyby sis musel připomínat a vyznávat všechny hříchy, opomenutí a provinění, kterých se každý den dopouštíš, nemohl bys nikdy spát, žil bys na kolenou. Kristova smrt však přikrývá všechno špatné, co jsi kdy udělal, a jeho život pokrývá všechno dobré, co jsi neudělal. Je tedy plně způsobilý zastupovat tě před Božím trůnem. Pro takový vánoční dar se hodí jen jediný výraz: „nepopsatelný“.