„Slyšte mě všichni a rozumějte…“ Marek 7:14

Ježíš řekl: „Slyšte mě všichni a rozumějte…“ (Marek 7:14). Říkal slova, která mění život, ale chápal, že roztržité mysli nenaslouchají vždy dobře. Jsi dobrým posluchačem?
1) Pokud jsi vedoucí, nasloucháš svým následovníkům? Vedoucí, které jsou lidé ochotni následovat, se při komunikaci s tebou nezaměřují jen na obchodní jednání, věnují čas tomu, aby poznali, kdo jsi jako člověk. Philip Stanhope, hrabě z Chesterfieldu, říkal: „Mnohý člověk by byl raději, kdybyste vyslechli jeho příběh, než abyste vyhověli jeho žádosti.“ Jestli jsi zvyklý naslouchat pouze faktům, a ne tomu, kdo je vyjadřuje, změň své zaměření a začni opravdu naslouchat.
2) Pokud podnikáš, nasloucháš svým zákazníkům? Čerokézské přísloví říká: „Naslouchej šepotu a nebudeš muset poslouchat křik“. Nikdy se nenech natolik strhnout vlastními nápady a produkty, abys neslyšel obavy, stížnosti a návrhy svých zákazníků. Bývalý generální ředitel společnosti Microsoft Bill Gates ve své knize Byznys rychlostí myšlenky napsal: „Nespokojení zákazníci jsou vždycky problém. Zároveň jsou ale také vaší největší příležitostí.“ Proto by mělo být tvou prioritou udržovat kontakt s lidmi, kterým sloužíš.
3) Jestli se snažíš růst, nasloucháš svým učitelům? Nikdy se nestaneš natolik pokročilým nebo zkušeným, aby sis mohl dovolit být bez mentorů. Pokud žádné nemáš, jdi je hledat. Když se ti nedaří je najít, začni četbou správných knih, počínaje Biblí. Jestli nejdeš ve stopách někoho moudřejšího, je velká pravděpodobnost, že nejsi na správné cestě.