„My milujeme, protože Bůh napřed miloval nás.“ 1. Janova 4:19

Jeden spisovatel píše: „Zamysli se nad oblastí neodpuštění a podívej se, jestli ti některý z následujících důvodů, proč v sobě držet zášť, zní povědomě: a) vztek drží silnější emoce v šachu; jakmile se uvolní, bojíš se emoční potopy, která by mohla následovat; b) zášť bere čas, energii a ty si nejsi jistý, kým bys byl bez zášti; c) přehrával sis svůj ‚film o osobní zradě a zranění‘ tak často, že už ho znáš zpaměti; d) myšlenka na posun kupředu je děsivá, zatímco trápení je normální; e) provinilec neudělal nic, čím by si zasloužil odpuštění; f) skrývání zášti tě chrání před dalším zraněním, protože se k tobě nikdo nemůže přiblížit.“
Ježíš pravil: „Jak to, že vidíš třísku v oku svého bratra, ale trám ve vlastním oku nepozoruješ“ (Matouš 7:3). Stejný autor říká: „Narážím svým trámem do zdí a rohů tak často, až jsem si jistý, že mám poškozenou sítnici!“ Nyní zvaž tyto důvody pro uvolnění zášti: a) uvolnění minulých zranění tě osvobozuje k přijetí přítomnosti a budoucnosti; b) když netrávíš čas a energii živením zášti, můžeš živit nové, zdravé myšlenky; c) provinilec tě nemůže stále zraňovat, když setřeseš pouta a postoupíš kupředu; d) držení zášti je jistou formou kontroly, ale ve skutečnosti jsi to ty, kdo je kontrolován; e) když odložíš své brnění, můžeš se začít uzdravovat, milovat a být milován; f) se zlostí se dočasně cítíme dobře, ale být uzdravený je mnohem lepší pocit; g) Bůh nám přikazuje, abychom milovali, „…protože Bůh napřed miloval nás“ (1. Janova 4:19).
Držel jsi to v sobě dost dlouho; je čas to pustit a radovat se ze svobody, která pochází z odpuštění.